dance with me for the rest of our lifes..

Något jag börjat göra igen är att läsa lite böcker.
Har haft en svårighet att somna på sistonde och då har
jag hittat ett lugn med att läsa innan jag tänkt sova.
Jag kanske bara inbillar mig men det känns som jag somnar
bättre då, hehe.
En bok jag läser just nu, som jag bara mååste tipsa om, heter Bedragen.
Den är skriven av Katerina Janouch.

Den handlar om en familj som råkar ut för olika slags
bakslag som t.ex oplanerade vändningar i sina liv, bakslag
i deras vardag och om deras kamp att hålla samman.
Jag tror att den speglar en vanlig familjs vanliga vardag.
Visst finns det händelser i boken som är väldigt ovanliga och som
knappast alla familjer utsätts för, men själva helheten av berättelsen
känns så nära och bekant, även fast jag ännu inte skapat någon familj
på det sättet. Dock finner jag boken lite nedstämd och trist men ändå så
galet bra. Jag har inte läst klart den än, så jag hoppas över allt annat att
det slutar lyckligt och bra. Då kommer mitt hopp om livet, framtiden och vardagen
få sig ett skjut framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0